tips nu när kylan är här

Ja jag tror nog att dom flesta håller me mig om att vintern är den jobbiga delen av året. Man måste ha på sig massa tjocka kläder så att man känner sig stor och klumpig. Huden blir torr, naglarna går lättare av. Håret blir konstigt.. ja de finns massor! Men en sak som är bra me vintern de är att man kan åka snowboard. Wiiie

 Denna filt är OBH Nordicas värmefilt. Väldigt smart uppfinning om ni frågar mig. Tänk när man kommer in och har svårt och få upp värmen i kroppen så sätter man bara igång denna. Det finns olika steg beroende på hur varm man vill ha den. Finns även timer på den om de är så att man skulle gos så mycket satt man skulle råka somna.
Denna filt går och köpa på nästan alla elektronik affärer och kostar från 888 :- till över tusenlappen. Det finns billigare varianter också. Men vet inte alls hur som fungerar.
Det tar dock 10 minuter och värma upp den, men 10 minuter är ju ingenting egentligen..

 Jag tror även att ni håller me mig om att man blir mycket tröttare denna årstid. Eftersom att soltimmarna är mycket mindre på vintern. Tänk er då att ha en lampa som hjälper er och få de ljus man behöver för att känna sig piggare.
Det är just vad denna lampa hjälper dig med. Det finns flera olika varianter me olika former och allt.
Jag tycker att det är mycket smart om man kan bli piggare pga en lampa. Dom kostar dock en del men de kanske är värt de.
http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/0008/12/sol.html

Värme ljus och en brasa är nått som värmer och gör en himla mysig effekt också. Dom som inte har tillgång till att bygga in en braskamin inne hos sig kan ju faktiskt köpa en fuskkamin.
En sådan kan du köpa på rätt många olika ställen. Clas Ohlson har en fuskkamin för 1695 :-

Tänk också på och klä er varmt och framförallt ha varma skor på er. Är man kall om fötterna fryser man nästan om resten av hela kroppen. Så satsa på ett par riktigt varma skor.
Strunta i om du kanske går i de snyggaste skorna. Man måste ju hålla sig varm.
Och ärligt jag tror inte att folk tänker "ofta hon inte ha snygga stövlar me klackar på sig" om man har på sig ett par varma skor så tror jag att de är större risk att folk tänker "åh hon ser ut och ha ett par riktigt varma skor"
 Dessa skor är ett par från Timberland. Riktigt varma och sköna är dom. Visst visst dom är stora och klumpiga men vad gör de när man faktiskt kan vara riktigt varm om fötterna.
Dom finns i fler olika färger och finns även i en lite mindre modell.
Just denna modell kostar från 1500 :- och upp mot 1800 :- peroende på vart du köper dom..


Har ni tips om hur man kan klara sig från den kalla vintern.. Skriv gärna en kommentar då!
/ Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0